Blog opisuje moje zmagania w programach partnerskich. Opisuje sposoby wypracowania pasywnego dochodu.
środa, 27 maja 2009
Trafiaj do określonej grupy odbiorców
Opisanie sobie grupy do której chcesz pisać jest tylko pozornie nieistotnym zabiegiem. W istocie ważne jest określenie grupy ludzi którym chcesz coś przekazać. Oczywiście nie jest to po to aby kogoś wykluczać, a jedynie po to by zwiększyć skuteczność przekazu czy w efekcie Twojej oferty. Ciekawym przykładem jest dla mnie ostatnio działanie marketingowe Ery i Orange. Jeśli zwrócisz uwagę na jeden z pozoru nieistotny fakt że w konkursie-losowaniu SMS (Ery) o Mercedesa mogli brać udział tylko klienci Ery (także prepaid - czyli nie jest to podyktowane jedynie brakiem danych innych klientów w bazie). Podobnie w losowaniu BMW w Orange mogli brać udział tylko użytkownicy i abonenci Orange.
W notce informacyjnej konkursu Ery jest napisane:
Konkurs jest dostępny dla wszystkich abonentów sieci Era
oraz użytkowników Tak Tak i Heyah.
W regulaminie Orange jest napisane że udział mogą brać użytkownicy i abonenci
.... w szczególności będące Użytkownikami (Użytkownikiem jest osoba nie korzystająca
z abonamentu, która zawarła z PTK Centertel umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez włączenie się do sieci telekomunikacyjnej) lub Abonentami (Abonentem jest osoba korzystająca z abonamentu, którą wiąże z PTK Centertel pisemna umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych) sieci ORANGE,....
W związku z tym konkursy te mają za cel zwiększenie lojalności klientów sieci danego operatora i ewentualne poszerzenie liczby użytkowników sieci. Nikt w Erze nie broni użytkownikom Orange lub Plus by wyposażyli się w startery Tak Tak lub Heyah i wzięli udział w konkursie i podobnie w Orange.
Ograniczenie liczby docelowych odbiorców nie oznacza odcinania się od innych ale zwiększenie atrakcyjności i skuteczności. Weź to pod uwagę pisząc tekst na daną stronę lub ofertę. Nie bój się takich sformułowań jak "Dla kogo jest ta strona" lub "Oferta tylko dla ....xxx " (gdzie xxx to np "posiadaczy ipodów")
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz